Wednesday, September 22, 2010

IMAM MUDA

Assalamulaikum wbt....

apa khabar anda semua..diharapkan anda semua berada dalam keadaan sihat walafiat..kepada yg sakit,sabarlah..itulah ujjian Allah yg harus kita terima kerana ingtlah...SEGALA UJIAN & SAKIT YANG MENIMPA KITA ADALAH CARA DIA UNTUK HAPUSKAN DOSA-DOSA KITA....Alhamdulillah...

kembali saya ke ruangan ini setelah sekian lama menyepi...rindu plak saya pada ruangan nie...heheheehehhhee...

ok la..berbalik pada topik yg sy akan cuba utarakan pada kali ini...bacalah tajuk di atas...

anda kenal x siapa empunya diri yg bernama Muhammad Asyraf b Ridzuan???jika kenal sy ucapkan tahniah kerana anda masih lagi berminat untuk mengikut program seperti ini..namun,kepada yg tidak mengenali siapakah Saudara Asyraf itu,saya tidak salahkan anda...kerana itulah dunia zaman sekarang..manusia lebih mengagungkan artis2 tempatan bahkan luar negara...xkiralah yg seksi ke x...yg seksi lagilah bdk laki suka...sedangkan ulama-ulama Islam dan tokoh2 negara seakan akan tidak pernah wujud dlm dunia ini...Astaghfirullah....

di sini, saya ingin meluahkan rasa bangga dan terpegun dengan keazaman dan imej keislaman yg dibawa oleh Saudara Asyraf...bkn senang nk cari lelaki seperti beliau pd masa sekarang ini...saya pon belum sampai ke tahap sepertimana yg beliau kecapi sekarang...suara memukau,ketrampilan patot dipuji dan usaha penyebaran dakwah sememangnya menjadi kebanggaan dunia...semenjak saya mengenali Saudara Asyraf ini, terdetik di hati saya ingin berubah dan menjadi sepetinya..boleh dikatakan beliau adalah idola belia saya sekarang.. mungkin anda semua menganggap saya baik namun jauh di sudut hati ini, saya rasa sayalah insan yg paling MALANG dalam dunia ini...sememangnya saya mendapat kebahagiaan dan kegembiraan di dunia nini, tetapi di akhirat kelak??? saya takut saya akan menemui Allah dalam keadaan yg amat2 hina...Nauzubillah...

berbalik kepada Saudara Asyraf yg saya ceritakan td...bukan berniat nk menyanjung beliau lebih daripada Yang Maha Pencipta tetapi sekadar ingin meluahkan rasa kebanggaan terhadap beliau...tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa mungkin ini adalah hidayah dari Allah...telah tiba masa saya untuk berubah...InsyaAllah....

saya rasa setakat ini saja coretan saya untuk kali ini..insyaAllah jika diberi kesempatan dan panjang umur, saya akan teruskan hobi saya ini...sekian..

Wassalam.....

**untuk pengetahuan semua, Saudara Asyraf merupakan JUARA IMAM MUDA 2010...imam muda adalah satu program islamik yg diterbitkan oleh astro dan ditayangkan di astro oasis...kepada peminat dan penyokong Saudara Asyraf, bolehlah mengikuti program khas yg akan dikendalikan oleh beliau yg bakal ditayangkan tidak lama lagi di astro oasis iaitu Tanya Asyraf...

renung2kan..fikir2kan...dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment