Thursday, March 31, 2011

Ade Ape Dengan MILO RM1.10.....(perlu ke 10sen tue???)

Lepas mkn lunch td, aku p la koop...pade yg xtau koop tue ape...koop tue koperasi la...yg jual mknn, alat2 seharian kita...ada phm???? aku p sana bknnye nk beli apa2 pon...just accompany my fren to buy something...dalam pada aku duk tggu kwn aku nie abis membeli, mata aku tertumpu pd satu brg nie....mknn la...
MILO....ya,bnda tue MILO....ala, MILO FUZZ yg dlm paket pnjg tue...yg xperlu ltk gula n just tmbh air panas, tuang dlm gelas and then minum.... okey la, bkn psl milo yg aku nk citer kan sini....tp pasal harga milo....

msti korg pelik kan...ape la bengongnya bdk nie smpai harga milo pon nk tulis dlm blog....jwpn aku sng je...AAK (ada aku kisah...) nie blog aku, so suka ati  mak bapak aku la nk tulis ape pon...(ishh,cam gengster la plak ayat aku nie...) ye la, plik gak la...3 bulan dulu, sblm aku p paktikal kat selayang tue...harga milo nie agak murah gak la....RM1.00 satu paket....tp skrg nie RM1.10 satu paket.....yup...10sen je kot harga die naik...aku xkisah bpe sen harga die naik...tp yg aku tertnya-tnya...."perlu ke 10sen tue????" npe x stay je dgn harga RM1?? x pon naik la 20,30 sen ke....

aku bknnye ape....ye la...cuba korg bygkan....aku bgi situasi la ek....aku p koop nk beli milo tue satu paket and then dlm poket aku skrg ade RM5....aku p koop tue semata-mata nk beli milo tue...so, aku p la kat cashier nk byr....bila die mntk duit byr milo tue, aku bg la RM5 tue....confirm die akan tnye "ade 10sen x???"aku pon ckp la xde....okey, berdasarkan situasi di atas kan....bg aku la, susah kot nk bg baki RM3.90... ye la, bg seorg peniaga yg menjual brg runcit, duit syiling amat2 diperlukan untuk byr baki customer...tp lau dipikir2kan...sape yg selalu abiskan duit syiling tue lau bkn dorg sdiri (peniaga tu la..) sbb xpsl2 kene bg duit syiling 90 sen sbb nk byr baki harga MILO yg RM1.10 tue...

sbb tue la aku ckp td....PERLU KE 10 SEN TUE???

maybe dorg ade alasan yg kukuh...kenapa nk gak letak 10sen kat harga milo tue....aku pkir positif...."harga barang dh naik...so, milo pon kene naik harga gak...." dan "hrga minyak naik, milo pon kene naik gak sbb nk guna wat isi minyak van milo yg atar milo kat koop tue stiap ujung bln bila stok dh abis...." okey,fine!!!!


aku bknnye x bersyukur dgn ape yg ade...tp aku sbg manusia biase kdg2 rase cam nk tau gak npe harga bleh naik even 10sen....lau cmtu everytime aku nk p beli milo...aku kene sediakan 10sen dlm poket...sbb sng nk byr dgn sehelai duit RM1 dan satu syiling 10sen...juga memudahkan keje cashier..xpyh nk bg baki.....
nmpk x harga milo tue...RM1.10....

***lau xde 10sen xckup duit 1juta.....lau xde 1juta, xdpt la nk beli milo fuzz tue...

No comments:

Post a Comment