Tuesday, May 31, 2011

Jaga Diri, Jaga Iman...

"Jaga diri, jaga iman"... itulah kata-kata yang selalu dalam ingatan aku...

Aku sering berbalas mesej dengan seseorang yang aku sendiri tidak tahu siapa dia di hati aku...Kawan, sahabat atau Kekasih? Kadang2 aku buntu memikirkan perkara ini... Ye la, bila dah hampir setiap hari berbalas mesej...sampaikan nak tidur pon sempat ag nk bermesej....nak mandi pon siap bgtau ag dlm mesej (mana tau kot2 dia marah ke sbb lmbt bls msg...heheehhee)... Bila setiap hari bermesej tue, timbul gak la rasa sayang...mana tidaknya...dia sering bertanya khabar, bagi aku kata2 semangat... selalu tolong aku bila aku susah...sekarang nie susah nk cari orang mcm die..yang sanggup tolong aku even aku nie jarang tolong die...itu dah membuktikan yang die mmg benar2 ikhlas dgn aku...

Aku tahu dia sayang aku..dan aku juga sayang die...cuma aku tidak tahu sayang aku nie berstatus mcm mane...aku sendiri xleh ungkapkan perasaan sayang aku nie kat die...itulah masalah aku...aku pernah ajak die couple, tapi aku cam x ready lagi sbb tue la...aku sendiri keliru dgn diri aku sedangkan aku memang sayang die...hhmmm.....(pening kepala aku pkir benda nie)

Mesej die bg aku ketenangan...mesej die tue rasa cam aku nie disayangi...sgt2 disayangi...Aku nak balas rasa sayang tue kat die...tapi........(x terkata)

Ake selalu mesej dgn die...dan sering kali diakhir mesej die...die akan tulis... "JAGA DIRI, JAGA IMAN"...
Aku sering teringat kata-kata dalam mesej die... "JAGA DIRI, JAGA IMAN"....

Dan aku akan berusaha utk jaga diri dan iman aku...sbb aku tau aku nie bknnya baik sgt....Itulah ayat keramat yang sering aku pegang...."JAGA DIRI, JAGA IMAN"...


** p/s: kepada insan yang aku maksudkan (jika baca entry nie)...terima kasih atas segalanya....saya akan selalu ingat pesanan awak... :)

No comments:

Post a Comment