Sunday, June 5, 2011

Nak Jimat Punye Pasal.....

Assalamualaikum semua.....arap2 u all sihat walafiat....

Okey, my entry for this time is JIMAT....yup, berjimat cermat....apa pasal tetiba aku bercerita pasl jimat nie???hihihii....biasa la..dh akhir2 sem nie....duit dlm bank pon tinggal ckit je ag...bleh bilang dgn jari kot ada bpe puluh ringgit ag....nak bgtau kat korg betapa sikitnye duit yg ada kat akaun aku skrg nie.....

Umi...Abah...duit dah xde....waaa!!!!!!!!!!!!!

Nak mntk dgn parent cam kesian plak kat dorg....nk keje part-time, xtau nk keje kat mane....nk rompak bank, berdosa besar...silap2 ari bulan masuk jail plak aku nnti....nk pnjm dgn kwn, kwn pon nk guna duit gak....nk jual diri, aishh x laku kot...hahahahahaa....macam2 benda yg aku pkir bila xde duit nie....

Bila dh xde duit..makan pon kene memilih....sekarang nie aku just makan nasi putih dgn telor dadar je...xpon dgn telor mata kerbau..letak kuah ckit...xpon letak kicap manis....tu menu aku masa lunch...harga utk menu nie just RM2.00...tp kan sedap gak tau!!!! menu utk dinner plak...mcm biase...beli nasi lemak RM1.50...lau x beli nasi lemak, aku beli nasi goreng ekspress...nasi goreng ekspress nie nasi goreng yg dh siap di masak...utk menu nie bajet yg diperlukan just RM1.50 atau paling mahal pon RM2.00 je...murah kan??? (ishh, rasa cam promoter nasi la plak..hihihi)

So, bila ditambah ditolak didarab dibahagi...aku just spend dalam RM4.00 je dalam sehari....urm...mmg jimat kan...lau masa kaya dulu...masa duit bnyk...RM4.00 tu utk menu lunch shj...tp skrg nie....angka tue utk lunch dan dinner skali...uurrmmm,mmg jimat......

Tapi xpela...walaupon duit aku tinggal ckit je ag...makan pon ala kadar shj..tapi yg penting aku kenyang!!!! hahahaha.....

Kenyang tue penting sbb bila dh kenyang aku bleh wat keje dgn tenangnya...bleh tdo dgn nyenyaknya....boleh mandi dgn basahnya....bleh main dgn sepuas2nya....

**aku rasa aku makin kurus skrg nie...ye la, makan pon berjimat...xde duit kan....:(

No comments:

Post a Comment